تحولات منطقه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد گفت: امروز دانش‌آموزان و معلمان در سنگر تعلیم و تربیت وظیفه دارند در برابر جهل، بی‌هویتی و تهاجم فرهنگی بایستند.

مدرسه، سنگر امروز برای مبارزه با جهل و تهاجم فرهنگی است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس خراسان، صبح امروز همزمان با اول مهرماه و آغاز هفته دفاع مقدس، آئین رسمی بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت ناحیه یک، با حضور احسان عظیمی راد نماینده مجلس شورای اسلامی، محمدرضا قلندر شریف شهردار کلان شهر مشهد، مهدی برجی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، ابوالفضل بهشتی نماینده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سرهنگ دهقان جانشین ناحیه مقاومت بسیج میثم، مشتاقیان مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد، شاهچراغی شهردار منطقه ۳، معینی فر شهردار منطقه ۴ و جمعی دیگر از مسئولین ارگان های اجرایی به میزبانی دبیرستان دخترانه «ذبیح‌اله هوشیار» برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد، ضمن درود به روح پرفتوح امام راحل، شهدای دفاع مقدس و شهدای مقاومت، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس پیام روشنی برای جامعه دارد و همان‌گونه که در دوران جنگ تحمیلی، جوانان این سرزمین با جانفشانی از وطن دفاع کردند، امروز دانش‌آموزان و معلمان در سنگر تعلیم و تربیت وظیفه دارند در برابر جهل، بی‌هویتی و تهاجم فرهنگی بایستند.

حسن امیری با تأکید بر نقش برجسته معلمان در تربیت نسل آینده افزود: معلمان وارثان رسالت انبیا هستند؛ کسانی که باید پیام امید را به نسل‌های آینده منتقل کنند و در خط مقدم جهاد تبیین قدم بردارند و فرزندان ما باید بدانند که آزادی، غیرت و عزت ملی صرفاً شعار نیست، بلکه حقیقتی است که شهیدان ما با خون خود آن را حفظ کرده‌اند و پیشرفت علمی و فرهنگی امروز ادامه همان مسیر است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: دانش‌آموزانِ امروز، فرماندهان فردای کشورند و زنگ مهر، آغاز دوباره امید است و هفته دفاع مقدس یادآور آن است که امید بر پایه استقامت و ایثار بنا می‌شود. لذا رسالت همه ما این است که دو ارزش بنیادین علم و عزت را به دانش‌آموزان خود بیاموزیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد همچنین خطاب به فرهنگیان و خانواده‌ها تصریح کرد: برای شروع سال تحصیلی جدید، همه ما باید عهد ببندیم که صادقانه برای دانش‌آموزان کار کنیم، ارزش‌های شهدا را پاس بداریم و برای آینده‌ای روشن در این کشور تلاش کنیم. آموزش و پرورش زیربنای سرمایه اجتماعی هر کشوری است و آینده ایران اسلامی در گرو توجه همگانی به نظام تعلیم و تربیت است.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید سرآغازی برای موفقیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان باشد و با همدلی اولیا، فرهنگیان و مسئولان، آینده‌ای پرافتخار برای ایران عزیز رقم بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha